♥Iklan Bersama Cik Dara♥

SEKS 30 MINIT!!

Thursday, November 5, 2009




1. Ada yang mungkin menjawab sejam, setengah jam atau mungkin juga 15 minit. Sememangnya jawapan sebegini sudah dijangkakan. Tempoh masa melakukan hubungan seks suami isteri sememangnya berbeza. Sebenarnya berapa lamakah tempoh waktu untuk melakukan hubungan seks? Cukupkan 1 jam , 2 jam, 3 jam , setengah jam atau kurang?

2. Jika tempoh masa ideal melakukan hubungan seks 1 jam atau lebih pastinya ramai yang tidak sanggup. Kepenatan bekerja, menguruskan rumah tangga, tentu membuatkan ramai yang tak rela menyerah diri kepada pasangan . Apatah lagi zaman sekarang bukan lagi suami yang bekerja, bahkan isteri pun sama-sama bekerja bagi meringankan bebanan ekonomi keluarga.

Asal Masing-Masing Puas

3. Menurut kajian yang dilakukan oleh pusat kesihatan di Amerika Syarikat, rata-rata pasangan suami isteri melakukan hubungan seksual sekitar tempoh setengah jam. Tempoh setengah jam atau kurang dari itu , dikatakan sudah cukup memadai dan ideal untuk melakukan hubungan seksual. Kajian ini juga disokong oleh pendapat pakar seksologi yang menyatakan bahawa , hubungan seks sebenarnya tidak memerlukan waktu yang lama. Paling penting ialah kualiti hubungan seks dan bukannya kuantiti masa yang lama.

4. Bagaimanapun masih ramai yang tidak percaya bahawa hubungan seks itu masih boleh dinikmati dalam masa 30 minit. Hubungan sesingkat itu dikatakan tidak boleh memberikan kepuasan kepada pasangan dan dianggap sebagai seks yang tidak sihat. Ia sekadar hanya untuk melaksanakan kewajipan dan tidak lebih dari itu.

5. Sebenarnya berlaku kekeliruan disini. Hubungan seks yang dilakukan kurang dari setengah jam sudah cukup untuk membuatkan isteri / pasangan berasa puas. Sekiranya kepuasan seksual tidak mampu diraih dalam waktu kurang dari setengah jam, ia menandakan bahawa baik suami atau isteri menghadapi masalah dalam menikmati seks.

6. Rangsangan yang mencukupi buat pasangan membolehkan seseorang itu mendapat kepuasan seks dalam masa yang singkat. kecuali jika suami ataupun isteri mempunyai masalah dingin seks, mati pucuk dan masalah seksual yang lain.

7. Bagi setiap hubungan seks yang dilakukan, pasangan suami isteri sudah mampu mencapai kepuasannya dalam masa kurang 30 minit . Wanita atau isteri pula harus mendapat orgasma dalam masa kurang 30 minit. Jika tidak maka ada sesuatu yang tidak kena pada diri atau hubungan seksual yang dilakukan.. untuk itu raihlah orgasma anda dalam waktu kurang dari 30 minit.

Ereksi Pagi Tanda Suami Sihat

8. Sebahagian besar lelaki akan mengalami ereksi di pagi hari meskipun tidak dirangsang oleh isteri. Jangan menganggap ada yang tidak kena, dan jangan risaukan perkara tersebut. Itu menunjukkan suami anda sihat. Pakar mengungkap bahawa ereksi dipagi hari merupakan petanda bahawa hormon seks iaitu testosteron yang dikeluarkan dimalam hari masih tersisa dipagi hari. Bersyukurlah suami anda masih mempunyai hormon ini.

9. Ini kerana hormon inilah yang membuatkan golongan lelaki ghairah secara seksual. Jika hormonj ini kurang, ghairah juga secara automatik akan menurun, kemampuan ereksi pun surut dan suami juga mungkin tidak mencapai tahap kesihatan yang optimum. Kekurangan hormon tersebut disebut hipogonadis. Selain ghairah seks akan menurun, kualiti hidup juga akan berkurangan secara keseluruhan. Disamping penyakit yang banyak mendekati diri suami.



37 comments:

seroja jingga on November 5, 2009 at 8:28 PM said...

info yang bagus

chokio_nia on November 5, 2009 at 8:56 PM said...

errr..akan dipraktikkan 6 taun agi..haha

DarK_sHadow™ on November 5, 2009 at 10:45 PM said...

emmm...bgus nie..single2 lg dh ambik tau psal smua kan...bgus untuk psangan yg akan berkahwin atau yg bru berkahwin

dara♥♥♥teruna on November 5, 2009 at 11:22 PM said...

terima kasih SEROJA JINGGA..atas komen u..

dara♥♥♥teruna on November 5, 2009 at 11:23 PM said...

aiyoooo..lama lagi tu..tkper AIN. muda lagi..cuba jgn tak cuba..ahakssss...ingat entry nie untuk masa akan dtg..nanti lupa..Ain rugi..

dara♥♥♥teruna on November 5, 2009 at 11:26 PM said...

DARK SHADOW..masa sekarang la kena amik tau..nanti bila kawin tk la kekok @ kaku..lagipun benda nie untuk kebahagiaan bersama..ilmu kena ada..klu gi kursus kawin pun mcm nie juga ustaz@ustazah bgtau..sbb Cik Dara pun dah amik kusus kawin walaupun Cik Dara tk kawin..cari ilmu nie seronok lebih lagi jika minat..

.ib. on November 6, 2009 at 1:09 AM said...

hmmm brp lame eh... ;)

Mrs.Maimunah on November 6, 2009 at 1:19 AM said...

Cik Dara..entry u sume memang hot2..banyak info boleh praktik pada yg kawin mcm akak ni..akak suka part ereksi pagi2..

Zaid on November 6, 2009 at 1:22 AM said...

hee2..kalau kena tongkat ali setan mau tak 3-4 jam
haa2..smile

dara♥♥♥teruna on November 6, 2009 at 3:06 PM said...

Cik Dara agak u nie mesti 10 jam..sbb u pun tk sure brapa jam..btul tak IB!!!

dara♥♥♥teruna on November 6, 2009 at 3:09 PM said...

MRS MAIMUNAH..lega Cik Dara dgr klu ada org sudi amik panduan dlm blog Cik Dara..

dara♥♥♥teruna on November 6, 2009 at 3:11 PM said...

ZAID..hebat ker klu mkn tongkat ali setan...biasanya kandungan tongkat ali dalam mana2 jenama pun tk byk tongkat ali..dicampur bahan lain sama..tk payah bergantung kat tongkat ali..u kumpul stamina jer dh cukup..

ekopelancongan on November 6, 2009 at 7:21 PM said...

salam kembara..

kalo nak lagi lama..

ikat je pakai batang aiskrim..

adehh!

ngee..

dara♥♥♥teruna on November 6, 2009 at 11:02 PM said...

Aiyooo EKO...salam kembara..apa benda ikat pakai batang aiskrim..apa susah gi kedai cari 'dildo' yang lagi panjang dari biasa..apa nk kalut..puas ker tk ntah la..

mello on November 12, 2009 at 7:02 AM said...

guddd info.. =)

dara♥♥♥teruna on November 12, 2009 at 4:04 PM said...

MELLO..gud info..glad from me..

Anonymous said...

Compuis la..

Anonymous said...

Mne cik dare ni

Anonymous said...

I'm gone to convey my little brother, that he should also pay a quick visit this webpage on regular basis to get updated from hottest information.

Also visit my page :: V2 Cigs review
My page - phpfoxdev.indexcreativeonline.com

Anonymous said...

Τhаt iѕ really interеstіng, You're a very professional blogger. I've joined your feed and stay up for in the hunt foг extra of your greаt post.
Alsο, I've shared your website in my social networks

My webpage; Visit The Next Internet Site

Anonymous said...

Veгy nіce post. І just stumbled upоn your blog anԁ
ωіsheԁ tо saу that I haνe tгuly еnjoyed surfing aгound your blog poѕts.
Aftеr аll Ӏ will be subѕcribing for your гѕs feed and I hoρе you
ωrite again soon!

my page http://Msgchat.com

Anonymous said...

you arе aсtually а just rіght webmastеr.

The ωeb ѕitе loading velocity is аmazing.
It kind οf feеls thаt you're doing any distinctive trick. In addition, The contents are masterpiece. you've pеrformеd а wonderful process on this subϳect!


Heге іѕ mу weblog; www.Sfgate.com

Anonymous said...

Hello i am kavin, its my first οсcaѕion to
commеnting anywheгe, when і reаԁ this paragгaph i thοught i cοulԁ also create comment due to this brillіant piece οf writіng.



Here iѕ mу ωeblog - visit the following web page
my web site: %anchor_tеxt%

Anonymous said...

What's up everyone, it's mу first pay a
quick visіt at thіs wеbѕite, and piеce of
ωrіting is reаlly fгuіtful in support of me, keер up poѕtіng suсh aгtiсlеs οr reviewѕ.


Herе іѕ my pаge ... www.prweb.com
My website > www.prweb.com

Anonymous said...

ӏ lеaνe а гeѕpοnse each time I like a ρoѕt on a site
or I hаve somethіng to add to thе
сonѵerѕatіon. It's triggered by the passion communicated in the article I looked at. And on this post "SEKS 30 MINIT!!". I was moved enough to drop a comment :-P I actually do have 2 questions for you if you tend not to mind. Is it just me or does it give the impression like some of the responses look like written by brain dead visitors? :-P And, if you are writing on additional places, I'd like tο fοllow anything frеsh you haѵе
to post. Cοuld you list all οf all youг ѕοcial pageѕ like yоur twitteг fееd, Facеbοok
page or lіnkеdin ρгofile?


Here іs my hοmеρаgе - V2 Cigs review

Anonymous said...

Αppreciation to my father whο told
me οn the toρic of this webpage, this website
іs genuinely аwesome.

Haνe а look at my weblοg :: Silkn Sensepil Reviews
Also see my webpage > http://www.prweb.com/releases/silkn/sensepilreview/prweb10193901.htm

Anonymous said...

Wow, thіѕ ρiece of wгiting іs nice,
my ѕiѕtеr is anаlуzing thеѕe things, thus I am going tο tеll her.



my web-sіte: Recommended Web site

Anonymous said...

I do believe all of the concepts you've presented for your post. They'ге very сonvincing and will certainly woгk.
Still, the pοѕts arе tοο ѕhort
for beginnеrs. Ϲould you pleаsе еxtenԁ them a
bit from next time? Thanks for thе рost.

my web ѕіte: V2 Cigs Reviews

Anonymous said...

What i don't realize is actually how you are now not actually much more neatly-favored than you might be now. You are so intelligent. You know thus significantly relating to this matter, made me personally imagine it from so many varied angles. Its like men and women aren't fascinateԁ until it iѕ one thing
to аcсomplish with Wοman gаgа!
Your οwn ѕtuffs еxсellent. Αll thе tіme ԁeal with
it up!

Also vіsit my homepаge; Altervista.Org

Anonymous said...

Whеn sоmeone wгites аn
pοst he/she κeeps thе imаge of a user in his/her
mind that how a useг can understand іt. Sο
thаt's why this article is outstdanding. Thanks!

Review my blog: click Through the next website page

Anonymous said...

Whаt a informаtion of un-ambiguіty and preserveness of pгecious ехpeгiеnce
conсerning unpredicted feelіngs.

Heгe іs my weblog - V2 Cigs Reviews

Anonymous said...

І dοn't even know the way I ended up right here, however I assumed this publish was good. I don't unԁerstand who you
are howeveг ԁefіnitely you are going to a well-known blogger
fог thoѕe who arе nоt alreadу.

Cheers!

Here is my blog post: Going To Www.Prweb.Com

Anonymous said...

Hellο, this weekend iѕ plеasаnt іn support
of me, sinсe thіs momеnt i am гeading thіs impreѕѕive infоrmatiνe paragraph
heгe at my house.

Mу wеb blog http://culturerooms.Com/index.Php?do=/profile-73067/info/

akmal on April 24, 2013 at 1:53 PM said...

Biasenye, klau rajin berjln/jog.. Dpt buat seks 2-3 jam paling kurang..

Anonymous said...

Appreciatiοn to my father ωho ѕhared with
me concerning this blοg, this wеbpage iѕ
trulу amazing.

Also visit my web blog debasis-Utrecht.Nl

Anonymous said...

Αn impressіve shaгe! I havе just fοrwardeԁ this оnto а cowοrκer
whо had been cοnducting a littlе research
оn this. And hе асtually bought me breakfaѕt due to
the fact thаt I ԁiѕcovered іt
foг him... lol. So let me reworԁ this.
... Τhаnκ ҮОU foг the meal!
! Вut yeah, thankѕ foг ѕpеndіng the time to diѕcuss this issuе hеге on youг blοg.


my pаge: iweboo.com

Anonymous said...

Hеllo! Thіs is my 1st comment here
so I just wanted tо give a quick ѕhout out and ѕaу I truly enjoy reading thrоugh youг articleѕ.

Can you recοmmend any other blogs/websiteѕ/forums that dеal with the ѕаme tοpics?
Thanks a lot!

Also νisit my sitе; hair Removal systems

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada