♥Iklan Bersama Cik Dara♥

TERUNA @ DARA ZAMAN SEKARANG...

Friday, September 25, 2009

Assalamualaikum..Cik Dara nie bkn kaki kutuk@mami jarum@mami jarum junior@minah kepoh tapi Cik Dara nie saja nak mengkomen kisah Dara @ Teruna or Lelaki @ Wanita...Alkisahnya Cik Dara akan mula ceritakan apa itu 'DARA'..Dara nie hanya ada pada Wanita...Dara nie terlalu mahal, tak ternilai harganya pada soerang Wanita..tapi kenapa zaman sekarang DARA nie seolah tak berharga, jadi terlalu murah..Entah la...Kejutan budaya kot...terpengaruh dengan banyak anasir luar...

Kepada Teruna yang diluar sana, korang paham ker apa itu "DARA"?Maksud, rupa atau apa saja...Kenapa Lelaki sekarang terlalu cepat mengandaikan sekiranya "MALAM PERTAMA, TAK KELUAR DARAH" maknanya Wanita tu takder "DARA"...Dah tak suci..Korang tau ker"DARA"tu apa..Jangan main andaian sendiri jer..so..untuk fahamkan lagi korang, Cik Dara akan terangkan yer..Sabar k...

6 comments:

Nurimo on September 26, 2009 at 10:50 PM said...

Wanita sekarang mana nak mengaku sejarah lampau/hitam.Walaupun pernah ditebuk tupai.

Pasti dia akan berbohon mengatakan kepada suami dara takda sebab jatuh basikal zaman2 budak dulu.

Berani/jujurkah wanita mengaku telah tiada dara bagi tahu suami atau bakal mentua.

Sebenarnya dara adalah rasiah hidup wanita yang disembunyi sepajang hayat atau berbohong sepajang hidup.
Malah ramai waniata yang menipu suami sedang sebelum kahwin pernah terlanjur dengan lelaki lain.

dara♥♥♥teruna on September 27, 2009 at 12:41 AM said...

tak semua wanita mcm tu...ingat senang ker nk simpan rahsia mcm tu..sume tnya diri sendiri..belajar terima apa adanya coz sume manusia ada sejarah silam masing2...

Nurimo on September 27, 2009 at 9:38 PM said...

Betul tak semua wanita macam tu,tapi memang ada macam tu,

Tiada wanita dalam 1000,malah 10,000 nak cari satu yang berterus terang mengatakan "saya anak dara yang tiada dara".Kalau janda lain cerita dah pasti tak da dara lagi melainkan kahwin dengan lelaki hak mati pucuk.

OK lah ya soal-soal bagini kalau dibincang akan keluar perkataan tak berapa bermoral,malu dan sebagainya.Apa boleh buat cik tanya saya jawab.

ery sweetie on December 6, 2009 at 5:58 PM said...

Dara sering menjadi persoalan..
kenapa jarang sebut soal teruna ek?
kepada yg dah terlanjur(tiada dara)..bertaubat..
yg 'menebuk tupai' tu kene tepuk dada,tanya iman..bertaubat..
masyarakat sering pandang pd perempuan,kenapa tidak pd lelaki yg pernah 'buat' eh?
pokoknya tetap sama = pernah 'buat' atau tidak..

lelaki yg baik untuk pmpuan yg baik..begitu sebaliknya.. =)

dara♥♥♥teruna on December 6, 2009 at 11:55 PM said...

ERY..sebenarnya nak tau laki tkder Teruna senang jer..tgk jer cara perwatakan n percakapan dorang..klu open sgt dok ajak tdo sbilik ker apa2 ker, sah2 dia dh penah cuba..so bila tau dia hanya nakkan benda tu. pandai2 la kita pompuan jauhkan diri..klu tk kita sama rosak ngan dia..

Miss Etown on July 4, 2012 at 7:39 PM said...

Nice Blog,Feel Free To Visit N Follow My Blog. :)

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada